Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Sty 16, 2019 in Finanse i biznes |

Czy podatkowe broszury informacyjne są przydatne?

Czy podatkowe broszury informacyjne są przydatne?

Każdego roku Ministerstwo Finansów udostępnia broszury ułatwiające wypełnienie formularzy podatkowych PIT. Można w nich znaleźć informacje o źródłach przychodów, kosztach, podatku, ulgach, stawkach i limitach.

Podczas sporządzania zeznania niezwykle pomocna jest instrukcja wypełniania pit 37. Broszura informacyjna do zeznania o wysokości osiągniętego dochodu ewentualnie poniesionej straty na wstępie informuje dla, których podatników przeznaczony jest PIT -37. W dalszej części zawarte są kwestie dotyczące łącznego opodatkowania małżonków oraz osób samotnie wychowujących dzieci. Można w niej odnaleźć roczne koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej oraz skalę podatkową. Ponadto szczegółowo są w niej omówione wszelkiego rodzaju ulgi i odliczenia. Zawiera ona również wskazówki do załączników. Poprawnie wypełniony formularz PIT -37 należy przekazać do właściwego Urzędu Skarbowego w ustawowym terminie. Jeżeli ktoś nie chciał składać deklaracji PIT samodzielnie i miał tylko przychody z umowy o pracę to do 2016 roku mógł złożyć PIT-12 u pracodawcy i zakład rozliczył PIT w jego imieniu. Z kolei zaś w latach 2017-2018, podatnik mógł złożyć PIT-WZ i rozliczył go Urząd Skarbowy. W 2020 roku do wykonania rozliczenia można wykorzystać deklaracje przygotowane przez Ministerstwo Finansów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zawsze warto posłużyć się informacjami, które zawiera instrukcja wypełniania pit 37.