Jak być dobrym pracownikiem?
Po długich poszukiwaniach udało nam się znaleźć wymarzoną pracę. Napisaliśmy dobre cv i pomyślnie przeszliśmy rozmowę rekrutacyjną. W końcu mamy pracę. Co zrobić żeby jej nie stracić?
Wykonywanie obowiązków
Pierwszą podstawową rzeczą, na której powinniśmy się skupić w nowej pracy jest wykonywanie obowiązków. Pracodawca powinien przedstawić nam ich zakres już pierwszego dnia. Jeśli tego nie zrobi warto o to zapytać. Ważną cechą dla większości pracodawców jest właśnie własna inicjatywa. Nie powinniśmy bać się zadawania pytań czy proponowania lepszych rozwiązań. Jeśli wiemy jak zrobić coś lepiej i np. taniej podzielmy się tym z naszym przełożonym. Wychodząc z własną inicjatywą okazujemy zaangażowanie i pokazujemy, że na danej pracy nam zależy.
Relacje z pracownikami
Nic tak nie uprzyjemnia pracy jak dobra atmosfera. Warto już od początku zadbać o dobre relacje z pozostałymi współpracownikami. Tutaj również zamiast czekać aż inny pracownicy nam się przedstawią, należałoby wyjść z inicjatywą. Wystarczy przywitać się i powiedzieć kilka słów o sobie. Jeśli zrobimy to już pierwszego dnia, o wiele przyjemniej będzie nam się przychodziło do pracy.
Jeśli zależy nam na danym stanowisku warto postarać się być dobrym pracownikiem. Przyjdzie nam to o wiele łatwiej jeśli będziemy lubili to co robimy. Jeśli jest inaczej to za wszelką cenę powinniśmy postarać się tego nie okazywać. Pracownik, który stale narzeka i jest wiecznie niezadowolony na pewno nie będzie pierwszy w kolejce do awansu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że prędzej czy później tę pracę straci.
Najnowsze komentarze